Marketing
Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie: w dzisiejszych czasach mamy wiele możliwości skutecznego marketingu. Jeśli masz firmę lub zamierzasz wejść na rynek, warto ich poznać. Dzięki skutecznym technikom marketingowym możemy ugruntować stabilną pozycję na rynku, zdobywać nowych klientów i wyprzedzać konkurencję. Wbrew powszechnemu przekonaniu portale społecznościowe dają nam ogromne możliwości i nie służą już tylko do publikowania zdjęć i komunikowania się ze znajomymi. W dobie wszechobecnego internetu stały się potężnym narzędziem pozyskiwania klientów.

Zwykle pozwalają zareklamować swoją firmę za darmo, dlatego warto z nich korzystać. Analizując obecny rynek należy zauważyć, że potencjał marketingowy na Instagramie jest ogromny, a wiele osób nie widzi tego w ten sposób. Ich zdaniem aplikacja jest przeznaczona tylko dla bardzo młodych ludzi, służy wyłącznie do publikowania zdjęć, a jako aplikacja mobilna nie wnosi wiele korzyści do życia korporacyjnego. To jest zupełnie inne. Jeśli nasze usługi są szyte na miarę dla posiadaczy konta na Instagramie, powinniśmy jak najszybciej pojawić się na tym świecie.

Kim są ci właściciele?

Marketing na Instagramie
Marketing na Instagramie

Statystycznie główną grupę stanowią kobiety w wieku 18-29 lat. Ponieważ ludzie nie żyją statystykami, jeśli odbiorcą naszych usług jest mężczyzna powyżej 35 roku życia, nie bój się zacząć promować nas na Instagramie. Gdzie zacząć? Najprostszym sposobem jest założenie konta firmowego. Z pozoru przypomina z wyglądu konto prywatne, ale posiada również przydatne funkcje dla właściciela. Na przykład wykresy, statystyki i raporty dotyczące kampanii marketingowych, które pozwalają nam sprawdzić, czy to, co robimy, przynosi pożądane rezultaty. W naszym profilu możemy wpisać swoje imię i nazwisko, adres firmy, adres posiadanej przez nas strony internetowej, adres e-mail czy nawet numer telefonu. Gdy masz już profil, czas zacząć publikować zdjęcia — dobre. Muszą być tematyczne (np. przedstawiać oferowane produkty, życie firmy, ich produkcję). Powinny być ładne, estetyczne, minimalistyczne i przejrzyste. proszę bardzo. Możemy zainwestować w lepszy sprzęt fotograficzny lub robić zdjęcia telefonami komórkowymi. To nic, najważniejsze, że nasi odbiorcy je kochają. Warto korzystać z wszelkiego rodzaju edytorów zdjęć, te podstawowe są już dostępne na Instagramie. Marketing na Instagramie to pogrubiony podpis pod zdjęciem. Pamiętaj, że jest ograniczona do określonej liczby znaków, więc musimy się dobrze zastanowić. Ponadto, zamiast długich treści, użytkownicy Instagrama skupiają się na zdjęciach i krótkich opisach. Dlatego stawiamy na jakość, a nie ilość. W opisie warto się reklamować, podając zalety produktu. Następnym krokiem są tagi, czyli podpisy pod zdjęciem, aby więcej osób mogło je znaleźć. Hashtagi warto poświęcić chwilę, ponieważ są ważnym elementem marketingu na Instagramie. Powinny być krótkie, zrozumiałe i łatwe do zapamiętania.

Co roku powstaje lista najbardziej znanych wytwórni. Warto się z nim zapoznać i podrobić kilka na podstawie naszych zdjęć. Wtedy mamy duże szanse na zdobycie silnej obecności i przyciągnięcie odpowiednich widzów. Istnieje również ograniczenie liczby hashtagów, możemy umieścić do trzydziestu, ale zalecana liczba to dziesięć lub piętnaście. Marketing na instagramie to także krótkie filmiki, tzw. instastories. Weszły w życie bardzo niedawno, a pomysł na nie wyszedł od SnapChata. Filmy te są chętnie oglądane i zyskują na popularności. Pozostają na naszym profilu przez 24 godziny, chyba że zapiszemy je w polecanej relacji. W tych krótkich filmach możemy zademonstrować produkcję naszych produktów, zademonstrować nasze usługi, zorganizować rozmowę dla naszych klientów. Obserwatorzy kochają szczerość i poczucie, że nam na nich zależy. Warto korzystać z takich udogodnień jak instastory, bo wtedy podążamy za techniką, a obserwujący chętniej nas obserwują. Kolejnym krokiem w skutecznym marketingu na Instagramie jest dbanie o naszych obserwujących. Odpowiadajmy na komentarze, wiadomości, komentarze do zdjęć innych użytkowników. Marketing na Instagramie warto wykorzystać również do relacji z innymi firmami. jak? Możemy rozważyć wzajemne promowanie produktów, handel wymienny, komentowanie Twoich zdjęć i ocenianie produktów lub organizowanie konkursów. To naprawdę świetny sposób na zdobycie nowych fanów i potencjalnych klientów. Nie zapomnijmy również spojrzeć na profile konkurentów, które mogą nam dać wiele pomysłów. Marketing na Instagramie jest stosunkowo nowy na scenie. W dobie, kiedy każdy klient twardo walczy, warto się na nim pojawić. To nie jest drogie ani trudne, po prostu zajmuje trochę czasu, aby nauczyć się sztuczek. Jeśli potrafimy je odpowiednio zastosować, możemy nie tylko zaistnieć w mediach społecznościowych na długie lata, ale również pozyskać wielu nowych klientów, co przynosi oczekiwany zysk.